26.000’den Fazla DUNGEONS & DRAGONS Hayranı, Yeni Lisansı Kınayan Bir Açık Mektubu İmzaladı — Birsinema

Bir çok Zindanlar ve Ejderhalar hayranlar, Hasbro ve Wizards of the Coast’a ve Açık Oyun Lisansı veya OGL 1.1 olarak bilinen uyguladıkları yeni lisansa son derece üzüldü. Bu konuda ve RPG endüstrisinin geleceğini nasıl etkileyeceği konusunda çok fazla eleştiri var.

Şimdi, “tüm RPG endüstrisini ortadan kaldıracağını” iddia eden lisans kurallarını kınayan “OpenDND” adlı açık bir mektup yayınlandı. Son birkaç gün içinde, bu mektup hayranlardan, endüstri figürlerinden ve topluluktan geliştiricilerden 26.000’den fazla imza topladı.

Mektup, D&D stüdyosu Wizards of the Coast’tan “acımasız 1.1 OGL’yi iptal etmesini ve mevcut 1.0 OGL’yi oyunlarının gelecekteki sürümlerinde destekleme sözü vermesini” istiyor. Ayrıca, içerik oluşturucuları, ilk olarak Ocak ayının başlarında io9 tarafından bildirilen ve o zamandan beri hararetli tartışmalara neden olan sözde lisans değişikliğini imzalamamaya teşvik ediyor.

Açık mektup her şeyi ortaya koyuyor ve aşağıda okuyabilirsiniz:

Open Gaming Lisansı nedir?

Açık Oyun Lisansı (OGL), yaratıcıların rol yapma oyunlarının kurallarını ve fikirlerini kendi eserlerinde kullanmalarına izin veren yasal bir çerçevedir. İlk olarak 2000 yılında Wizards of the Coast tarafından piyasaya sürülen bu oyun, Pathfinder, 13th Age ve Dungeons and Dragons 5th Edition gibi oyunların popülaritesini ve erişilebilirliğini artırarak masa üstü oyun endüstrisinin bir direği haline geldi.

OGL, masaüstü oyun ekosisteminde yaratıcılığı ve yeniliği teşvik etmek için diğer tüm unsurlardan daha fazlasını yaptı. OGL, içerik oluşturucuların mevcut oyunların temel mekaniklerini ve kavramlarını kullanmalarına ve bunlar üzerinde işbirliği içinde geliştirmelerine izin vererek, küçük bağımsız sürümlerden büyük, ticari olarak başarılı oyunlara kadar çok çeşitli yeni oyunlar ve oyun ürünleri yarattı.

Açık Bir Dönemin Sonu

Bununla birlikte, Wizards of the Coast (WotC), tüm RPG endüstrisini ortadan kaldırma girişimi olan güncellenmiş bir OGL’yi (sürüm 1.1) duyurdu. Bu yeni lisans, WotC tarafından geri alınamaz şekilde tasarlanan kalıcı bir lisans olan eski OGL’yi tamamen iptal etmeyi amaçlamaktadır.

Bu yeni lisansla ilgili hiçbir şey “açık” değildir. Orijinal lisans altında gelişen canlı topluluğu boğar. İçerik oluşturucu ne olursa olsun, herkesi çalışmalarını kısıtlayan, projelerini ve gelirlerini Wizards of the Coast’a bildirmeyi zorunlu kılan ve WotC’ye yaratıcıların içeriğini izinsiz veya tazminatsız olarak çoğaltma ve yeniden satma konusunda yasal hak veren yeni bir sözleşmeye kilitliyor. Yeni lisans ayrıca daha kötü şartlarla değiştirilebilir veya yaratıcılar tarafından herhangi bir tazminat ödenmeksizin herhangi bir zamanda feshedilebilir.

WotC, sektördeki en büyük içerik oluşturucular için %25’lik imkansız bir vergi uyguluyor – kârlarına değil, 750.000 doların üzerindeki toplam satışlarına göre. Bu, yüzlerce tasarımcıyı, yazarı ve sanatçıyı toplu olarak çalıştıran küçük işletmeleri ezmek için tasarlanmış, rekabete aykırı, tekelci bir davranıştır. Bu vergi altında, içerik oluşturucuların oyun mağazalarının raflarına kitap koyması veya geniş kitleler için Kickstarter yayınlaması imkansız hale geliyor. Bu, uzaydaki yalnızca bazı şirketleri etkilese de, hedef alınanlar, 2021’de 1,3 milyar dolar kazanan Wizards of the Coast’a kıyasla hala çok küçük.

Bunun da ötesinde, varlıklarının bel kemiği olarak 1.0 OGL’yi kullanan Pathfinder 1E ve 2E, 13th Age, Fudge ve Traveller gibi oyunların, gelecek ürünlerin satışını durdurması veya WotC’ye gelirlerinin %25’ini vermesi gerekecek. yeni lisansa uygun kalın.

Ayrıca, yeni lisans kapsamında sanal masaüstü bilgisayarlar (VTT’ler) çalışamaz. Artık OGL sistemlerini destekleyemezler ve yaratıcılar artık Foundry, Alchemy veya Shard gibi popüler dijital platformlarda modüller ve maceralar yayınlayamazlar.

Bu yeni lisans geniş çapta benimsenirse, masa üstü endüstrisi mevcut boyutunun çok küçük bir kısmına küçülecek, yerel mahkûmlarınızı dolduran küçük işletmeleri kapatacak ve onların yaratımlarını durduracaktır. Oyun endüstrisindeki yenilikler buharlaşacak; En sevdiğiniz oyunların telefonunuza, sanal gerçekliğe ve ötesine taşınmasına izin verilmek yerine geçmişe hapsolacak. Marjinal yaratıcıların projeleri etkili bir şekilde gelecekten yazıldığı için sektördeki çeşitlilik küçülecek.

Wizards of the Coast’un yeni anlaşmalarına uyumu sağlamak için pahalı ve yasa dışı davalar açmasını bekliyoruz. Mahkemede başarılı olamasalar bile masaüstü endüstrisine geri dönülmez bir şekilde zarar verecekler.

#OpenDnD

#OpenDnD, yaratıcıların ve hayranların WotC’nin gaddar 1.1 OGL’yi iptal etmesi ve mevcut 1.0 OGL’yi oyunlarının gelecekteki sürümlerinde destekleme taahhüdü için bir araya geldikleri bir toplanma çığlığıdır. Bu, dava açmak ve yeni bir lisansla uğraşmak için bir fırsat değil, açık oyun değerlerine geri dönmek için bir fırsat. Favori oyunlarımızın sadece hayatta kalmasını değil, aynı zamanda gelişmesini istiyorsak, topluluğumuz açık bir geleceği hak ediyor!!

Bir yaratıcıysanız, yeni sözleşmeyi #SignSign. Rol yapma oyunlarını seviyorsanız, #OpenDnD olmadan onları desteklemeyeceğimizi WotC’ye bildirin!

WotC, sadece birkaç altın parçası daha almak için gelişen köyü yakmaya istekli, istifin tepesindeki ejderha olduklarını gösterdi. Köyümüzü korkunç ejderden korumak için maceracılar olarak bir araya gelme zamanı.

Sektörü felç edecekleri için D&D’ye gelen bu değişikliklerin hayranı değilim. Wizards of the Coast’un bu lisans değişikliklerini uygulamaya çalışması bana çılgınca geliyor. D&D’nin bugünkü kadar büyük ve popüler olmasının tek sebebi bu içerik yaratıcıları! D&D’nin ana pazarlama ordusu onlar ve onlara bu şekilde zarar vermenin bir anlamı yok.

Açık mektubu buradan imzalayabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.