Wizards of the Coast, DUNGEONS & DRAGONS Hayranlarının Tepkisine Yanıt Verdi ve Yeni OGL Planlarını Açıkladı — Birsinema

Zindanlar ve Ejderhalar yayıncı Wizards of the Coast, D&D’nin Açık Oyun Lisansı için planladıkları tartışmalı değişikliklerle ilgili hayranlarından aldıkları yoğun tepkiye yanıt verdi.

Açıklama D&D Beyond’da yayınlandı ve Wizards of the Coast “1 attığımız tepkilerden anlaşılıyor” dedi. Evet, evet yaptılar. OGL, içerik oluşturucuların ve yayıncıların fantezi rol yapma oyununun kurallarını ve fikirlerini kendi eserlerinde kullanmalarına izin verir ve yeni OGL 1.1 sistemi, D&D’yi olduğu kadar popüler hale getirmeye yardımcı olan yayıncılara ve yaratıcılara zarar verirdi. Bununla ilgili detayları buradan okuyabilirsiniz.

Açıklamaya gelince, takımlarının “oyunun iyi görevlileri” olmak istediğini ve Açık Oyun Lisansının hayranlar için olduğunu söylüyorlar, bu nedenle “yeni OGL’nin ilk taslaklarında yaptıkları hükümleri içeriyordu. Bu taslak dil, herhangi bir şey kesinleşmeden geri bildirimlerinin dikkate alınabilmesi için içerik oluşturuculara ve yayıncılara sağlandı.”

Açıklama ayrıca resmi olarak ilerledikleri yeni planı da ortaya koyuyor. Aşağıdaki açıklamayı okuyun ve ne düşündüğünüzü bize bildirin!

Başlangıçta OGL’yi gözden geçirmeyi tasarladığımızda, aklımızda üç ana hedef vardı. İlk olarak, D&D içeriğinin kullanımının nefret dolu ve ayrımcı ürünlere dahil edilmesini engelleme yeteneği istedik. İkinci olarak, OGL içeriğinin kampanyalar, modüller ve ekler gibi masa üstü rol yapma içerikleriyle sınırlı olduğunu netleştirerek web3, blockchain oyunları ve NFT’lerde D&D kullanmaya çalışanlara hitap etmek istedik. Üçüncüsü, OGL’nin büyük şirketlerin kendi ticari ve tanıtım amaçları için kullanmaları için değil, içerik oluşturucu, evde bira üreticisi, hevesli tasarımcı, oyuncularımız ve topluluk için olduğundan emin olmak istedik.

Bu hedeflere ulaşmak iki basit ilkeydi: (1) Bizim işimiz oyunun iyi birer temsilcisi olmak ve (2) OGL taraftarların yararına var. Bu ilkeler hakkında hiçbir şey bir saniye bile tereddüt etmedi.

Bu nedenle, yeni OGL’nin ilk taslakları, yaptıkları hükümleri içeriyordu. Bu taslak dil, içerik oluşturuculara ve yayıncılara sağlandı, böylece herhangi bir şey kesinleşmeden geri bildirimleri değerlendirilebilir. Taslaklarımız, ayrımcı ve nefret dolu davranışları ele almamıza olanak tanıyan ve OGL’nin ne tür ürünleri kapsadığını açıklayan dile ek olarak, OGL içeriğini kullanmaya çalışan büyük şirketlere uygulanmak üzere tasarlanmış telif hakkı dilini de içeriyordu. Topluluğun büyük çoğunluğunu etkilemek gibi bir niyetimiz hiçbir zaman olmadı.

Ancak tepkilerden 1 attığımız anlaşılıyor. Artık ilkelerimize sadık kalarak üç hedefe de tam olarak ulaşmanın mümkün olmadığı anlaşıldı. İşte yaptığımız şey şu.

Bir sonraki OGL, oluşturmaya çalıştığımız kapsayıcı ortamı korumamıza ve geliştirmemize izin veren hükümleri içerecek ve bunun yalnızca TTRPG’lere yönelik içeriği kapsadığını belirtecektir. Bu, eğitim ve yardım kampanyaları, canlı yayınlar, cosplay, VTT kullanımları vb. gibi diğer ifadelerin herhangi bir OGL güncellemesinden etkilenmeyeceği anlamına gelir. Halihazırda 1.0a altında yayınlanan içerik de etkilenmeyecektir.

İçermeyeceği şey herhangi bir telif yapısıdır. Ayrıca, bazı kişilerin iş çalmak için bir araç olduğundan korktuğu ruhsat geri alma hükmünü de içermeyecektir. Bu düşünce aklımızın ucundan bile geçmedi. Herhangi bir yeni OGL kapsamında, oluşturduğunuz içeriğin sahibi siz olacaksınız. Yapmayacağız. Ortaya koyduğumuz herhangi bir dil, bu noktada çok net ve net olacaktır. Lisans geri verme dili, bizi ve iş ortaklarımızı, yanlışlıkla tesadüfi benzerlikler nedeniyle çalışmalarını çaldığımızı iddia eden içerik oluşturuculardan korumayı amaçlıyordu. Sevdiğimiz oyuna yatırım yapmaya ve film, televizyon ve dijital oyunlardaki ortaklıklarla ilerlemeye devam ettikçe, bu risk göz ardı edilemeyecek kadar büyük. Yeni OGL, bu riski ele alan hükümler içerecektir, ancak bunu, lisansı geri almadan ve oluşturduğunuz içerik üzerinde haklarımız olduğunu öne sürmeden yapacağız. Fikirleriniz ve hayal gücünüz bu oyunu özel kılan şeydir ve bu size aittir.

Son birkaç düşünce. Birincisi, bugün yeni OGL’yi yayınlayamayacağız çünkü doğru anladığımızdan emin olmamız gerekiyor ama geliyor. İkincisi, insanların kazandıklarını söylediklerini duyacaksınız ve biz kaybettik çünkü sesinizi duyurmak bizi planlarımızı değiştirmeye zorladı. Bu insanlar sadece yarı haklı olacaklar. Kazandılar ve biz de kazandık.

Planımız, OGL’de yapılacak herhangi bir güncellemeden önce her zaman topluluğumuzun görüşlerini almaktı; gördüğünüz taslaklar tam da bunu yapmaya çalışıyordu. Hayranları her zaman memnun etmek ve birlikte herkesin sevdiği deneyimler yaratmak istiyoruz. Bu sefer bunu yapmadığımızı anladık ve bunun için üzgünüz. Amacımız, hangi hükümlerin işe yarayıp hangilerinin yaramadığına dair tam olarak sizden aldığımız türden geri bildirim almaktı. Bu kadar büyük bir değişiklik, ancak nasıl sağlanırsa sağlansın, bu geri bildirimi almaya istekli olsaydık iyi yapılabilirdi – öyleyiz. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını, neye ihtiyacınız olduğunu ve sizi neyin korkuttuğunu bize bildirecek kadar ilgilendiğiniz için teşekkür ederiz. Bunu bilmeden, yeni OGL’nin ilkelerimize uyması için üzerimize düşeni yapamayız. Son olarak, bunu düzeltme şansını takdir ederiz. D&D’nin sadık oyuncularını ve onları inanılmaz maceralara çıkaran yaratıcılarını seviyoruz. Seni hayal kırıklığına uğratmayacağız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.