Wizards of the Coast Planları ve DUNGEONS & DRAGONS için OGL 1.2 Belgelerinin İlk Taslağını Paylaşıyor — Birsinema

Geçen hafta, sızan Open Gaming License 1.1 belgesiyle ilgili topluluk öfkesine verilen feci tepkinin ardından, Zindanlar ve Ejderhalar tekrar deniyor. Sorumlu Yapımcı D&D, Kyle Brink, ekibin yeni bir OGL belgesi hedefinden bahseden yeni bir bildiri yayınladı. Gönderinin tamamını D&D Beyond’da bulabilirsiniz, ancak birkaç şeye işaret etmek ve ardından yeni OGL 1.2’nin ilk taslağına dalmak istedim.

Brink’in açıklamasına gelince, daha önce ortaya konan saçmalıklardan çok daha iyi. Bu açıklama, Wizards of the Coast’un bu fiyasko sırasında yaptığı birçok hatayı sahipleniyor. Hâlâ şüpheyle karşılıyorum ama kesinlikle ilk yanıttan daha samimi ve gerçek geliyor. İkincisi, Brink, yeni OGL 1.2’nin daha çok topluluk odaklı olacağını ve Unearthed Arcana ve Bir D&D taslağı paylaşacakları, en az iki hafta yorum alacakları ve ardından topluluktan duyduklarıyla bize geri dönecekleri yer. Brinks ayrıca aşağıdaki maddeleri vaat etti:

Video içeriğiniz. YouTube, Twitch ve TikTok gibi platformlarda yorumcu, yayıncı, podcast yayıncısı, canlı yayın ekibi üyesi veya başka bir video yaratıcısı olun, her zaman Wizards Hayran İçeriği Politikası kapsamındasınız. OGL bunların hiçbirine dokunmaz (ve dokunmaz).

Sahip olduğunuz içerik için aksesuarlarınız. OGL’de yapılan hiçbir değişiklik, yarattıklarınız, karakterleriniz ve dünyalarınızla ilgili mini oyunlar, romanlar, giysiler, zarlar ve diğer öğeleri satma yeteneğinizi etkilemeyecektir.

Yayınlanmamış işler, örneğin sözleşmeli hizmetler. Beşinci baskı içeriğine atıfta bulunan çalışmalarınızı SRD aracılığıyla yayınlamak istiyorsanız OGL’yi kullanırsınız. Bu, görevlendirilen iş, ücretli DM hizmetleri, danışmanlık vb.’nin OGL’den etkilenmediği anlamına gelir.

VTT içeriği. OGL’de yapılacak herhangi bir güncelleme, herhangi bir yaratıcının VTT’lerde içerik yayınlamasına ve VTT yayıncılarının platformlarında OGL içeriğini kullanmasına izin vermeye devam edecektir.

DM Guild içeriği. DMs Guild’de yayınladığınız içerik, Dungeon Masters Guild ile yapılan bir Topluluk İçeriği Anlaşması kapsamında yayınlanır. Bu değişmiyor.

OGL 1.0a içeriğiniz. OGL 1.0a kapsamında yayınladığınız hiçbir içeriği hiçbir şey etkilemeyecektir. Bu, her zaman OGL 1.0a kapsamında lisanslanacaktır.

Geliriniz. Telif hakkı veya finansal raporlama gereklilikleri olmayacaktır.

İçeriğinizin sahibi sizsiniz. Geri lisans gerekliliği olmaksızın içeriğinizin sahibi olmaya devam edeceksiniz.

Bu açıklama çok canlandırıcıydı ve takdir ettim. Ardından ertesi gün Brink, OGL 1.2’nin ilk taslağı ile başka bir paylaşım yaptı. Yazarken, dahil edilen gerçek OGL 1.2 belgesini etraflıca incelemeye zamanım olmadı, ancak Brink’in yazıya ne koyduğunu vurgulamak istedim. Asıl belgeyi okuduysanız, aşağıdaki yorumlarda düşüncelerinizi duymak isterim.

Burada ele alınacak epey bir şey var. Öncelikle, D&D oyunun temel mekaniği için bir Creative Commons lisansı kullanacak. Bu, herkesin mekaniği kullanabileceği ve Creative Commons kar amacı gütmeyen kuruluşundan geçtikleri için lisansa sahip olmadıkları ve aniden geri alamadıkları anlamına gelir. Bununla birlikte, WotC’nin, lisansta belirledikleri şartlara bağlı olarak “saldırgan veya incitici içerik” oluşturmak için lisansı kullanmaya çalışan kişileri durdurma hedefini gerçekleştirmesine de izin vermelidir.

İkincisi, kitaplar, elektronik yayınlar ve sanal masaüstü bilgisayarlar dahil olmak üzere yalnızca yayınlanmış masaüstü RPG (TTRPG) içeriğini etkilemek üzere tasarlanmıştır. Bu, gerçek oyun podcast’inizin veya video dizinizin veya yayınınızın tamamen güvenli olduğu anlamına gelir. eğer yapmıyorsan D&D D&D ile kullanılacak takviyeler veya VTT içeriği, korkacak hiçbir şeyiniz yok.

Üçüncüsü, hala OGL 1.0a’nın yetkisini kaldırmayı hedefliyorlar. Ekip bunun hassas bir nokta olduğunu kabul ediyor, ancak buradaki fikir, “saldırgan veya incitici içerik” yapan birinin OGL 1.2 yerine OGL 1.0a’yı talep ederek başını beladan kurtarmaması için boşlukları kapatmak.

Dördüncüsü, OGL 1.2, çalışmanızda Sihirbazlardan nasıl alıntı yapmanız gerektiğini anlatan kısım ve siz ve Sihirbazların birbirinizle nasıl iletişim kurabileceğinizi anlatan kısım dışında tamamen geri alınamaz olacaktır. Bence ikisi de makul istisnalar, çünkü kimse geleceği tahmin edemez.

Her şeye üstünkörü bakışımla, bu doğru yönde atılmış bir adım, ancak mükemmele yakın değil. Pek çok insanın oyun mekaniğinin telif hakkını nasıl kullanamayacağınız konusunda bağıracağını biliyorum ve haklısınız. Ancak, mekanikte kullanılan ifadelerin ve diğer özelliklerin telif hakkını alabilirsiniz. Örneğin, WotC “fırsat saldırısı” terminolojisi üzerinde bir telif hakkına sahip olabilir ve bu nedenle bu mekaniği kullanmak isteseniz de “fırsat saldırısı” ifadesini aynı bağlamda kullanamazsınız ve bununla birlikte bir şeyler söylemeniz gerekir. “dikkatleri başka yöne çekildiğinde saldırı” satırları veya başka bir şey. Bu noktayı gerçek bir oyun tasarımcısına erteleyeceğim, jessica marcrum OGL 1.2’ye kısaca değinen düzgün ve kısa bir ileti dizisine sahip olan.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.