Senem Aydın 7. Koğuştaki Mucize’nin Oscar tartışmasını sinemacılara sordu

[ad_1]

7. Koğuştaki Mucize filminin Oscar aday talibi olarak seçilmesinin peşinden tartışmalara da niçin oldu. Milliyet yazarı Senem Aydın, yaşanmış olan tartışmayı sinemacılara sordu.

Senem AYDIN / MİLLİYET

Oscar’da ‘Mucize’ tartışması

‘7. Koğuştaki Mucize’ filminin, 93. Akademi Ödülleri’nde (Oscar) Türkiye’nin aday talibi olması tartışmaları da bununla birlikte getirdi.

2013 senesinde yapılmış cenup Kore filmi ‘Miracle in Cell No. 7’dan uyarlanan’ 7. Koğuştaki Mucize’ elbet ki başarıya ulaşmış bir uyarlama.

Mehmet Ada Öztekin’in yönettiği film, geçtiğimiz senenin maksimum izlenen yapımı oldu ve 5 milyon 316 bin 933 gişe rakamına ulaştı.

yalnız Türk sinemasında orijinal hikayeler mevcutken bu projenin seçilmesi serzenişlere niçin oldu.

Başrollerini Aras Bulut İynemli, Nisa Sofiya Aksongur ve Deniz Baysal’ın paylaşmış olduğu film, ‘En İyi internasyonal Film’ branşında Oscar’ı kazanır mı kim bilir fakat beyazperde dünyasında tartışmalar sürecektir.

Ben de sektörün usta isimlerinden bu konudaki yorumlarını aldım.

‘İyi filmin kıstası insanoğlu üstünde bıraktığı etkidir’

Gökhan Horzum: Senarist-Bir’den meslektaşım Orçun Okşar’ın da hatırlattığı benzer halde Scorsese tek Oscar’ını ‘The Departed’ ile aldı. Film, ‘İnfernal Affairs’ adlı bir Hong Kong filminin uyarlamasıydı. ‘7. Koğuştaki Mucize’ de oldukça iyi bir Kore filminin oldukça iyi Türk uyarlaması. senelerdir sevmiş olarak seyrettiğimiz ve orijinal bulunduğunu düşündüğümüz Münir Özkul-Adile Naşit filmlerinin bir oldukça da 40’ların Amerikan sinemasının oldukça iyi filmlerinin uyarlamalarıdır. Bu onların kıymetini düşürüyor mu? naturel ki hayır. İyi bir filmin kıstası orijinal ya da uyarlama olup olmaması değil, insanoğlu üstünde bıraktığı etkidir bana nazaran.

‘Oscar’a bu filmle gitmek iddiasızlık’

Murat Şeker: Eurovision’a aranjman şarkıyla katılmak her her neyse (gerçi artık katılmıyoruz) Oscar’a remake bir filmle gitmek aynı iddiasızlıkta. Yorum ne kadar iyi olursa olsun orijinal değil ve bu sonucu vermek en azından bu işte bir iddiamız yok demeye geliyor. Oysa sinemamızda orijinal işler mevcut. naturel ki orijinal senaristliği olan bir film seçilmeliydi.

‘Bizi temsil etmeye hakkı var’

Altan Dönmez: beyazperde ve dijital platformda orijinalinden daha oldukça ses getirmekle kalmayıp üstün dereceli kıran, bununla birlikte tüm sektörü temsil eden meslek örgütleri tarafınca oluşan 16 kişilik temsilciler tarafınca seçilen bir filmin bizi temsil etmeye hakkı bulunduğunu düşünüyorum.

Yazının devamını okumak için TIKLAYIN

 

(function(d, s, id) {
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) return;
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src = “http://connect.feysbuk.net/tr_TR/all.js#xfbml=1”;
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, ‘script’, ‘feysbuk-jssdk’));

[ad_2]

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir